KOLEJNE SZKOLENIE KROK PO KROKU

Decyzja o otwarciu własnej firmy nasuwa wiele pytań. Brak odpowiedzi na część z nich może skończyć się fatalnie.
Badania potwierdzają, że przedsiębiorstwu najtrudniej jest przetrwać pierwszy rok swojej działalności. W tym okresie kończy działalność średnio około 40% firm.

Szkolenie będzie kierowane do osób fizycznych, które mają zamiar rozpocząć własną działalność gospodarczą (zarówno bezrobotnych jak i pracujących, a także studentów i absolwentów), i będzie podzielone na dwa moduły, z możliwością odbycia obydwu modułów łącznie, lub tylko jednego

z nich, w zależności od potrzeb uczestnika.

 

Temat:

 

KROK PO KROKU - zakładanie i prowadzenie działalności gospodarczej z pozyskaniem środków na jej rozpoczęcie

 

Potrzeba, której szkolenie ma wyjść naprzeciw:

 

 

Rozwój przedsiębiorczości i samozatrudnienia jest jedną z form skutecznego przeciwdziałania bezrobociu, podnoszenia poziomu aktywności zawodowej społeczeństwa, a także stymulowania rozwoju ekonomicznego i społecznego regionów.  Decyzja o otwarciu własnej firmy nasuwa jednak wiele pytań. Brak odpowiedzi na część z nich może skończyć się fatalnie.
Badania potwierdzają, że przedsiębiorstwu najtrudniej jest przetrwać pierwszy rok swojej działalności. W tym okresie kończy działalność średnio około 40% firm.

 

Cel:

 

 

Przygotowanie uczestnika do otwarcia własnej działalności gospodarczej

Korzyści z uczestnictwa:

Podczas szkolenia uczestnik:

• Przejdzie krok po kroku procedurę otwierania działalności,

• Dowie się, jakie rodzaje wsparcia może pozyskać,

• Otrzyma listę teleadresową instytucji, jakie świadczą pomoc dla przedsiębiorstw,

Pozna zasady i metody prowadzenia księgowości w mikroprzedsiębiorstwie,

• Pozna zasady tworzenia biznes-planu umożliwiającego mu ubieganie się o wsparcie zewnętrzne.

 

Termin:

 

 

Najbliższy: 9.09.2011 r., szkolenie będzie organizowane cyklicznie, w pierwszym tygodniu każdego miesiąca

Zajęcia trwają w godzinach od 9.00 do 16.00 (7 godzin lekcyjnych)

 

 

Skrócony program ramowy:

 

 

Część 1:


1.Podejmowanie działalności gospodarczej

2.Rozliczenie przedsiębiorcy z ZUS

3.Formy i wybór opodatkowania

4.Podatek od towarów i usług

5.Formy zatrudnienia

6.Obowiązki związane z zatrudnianiem pracowników

 

Część 2:

1.Dotacja w ramach Działanie 6.2.

2.Jednorazowe środki na działalność gospodarczą z Funduszu Pracy

3.Fundusze pożyczkowe

4.Sporządzanie biznesplanu

a. Analiza firmy i produktu

b. Charakterystyka inwestycji

c. Analiza rynku i strategia marketingowa

d. Plan finansowy i prognozy

e. Analiza efektywności inwestycji

 

Miejsce:

 

Rudzki Inkubator Przedsiębiorczości, ul. Karola Goduli 36, 41-703 Ruda Śląska

Metody prowadzenia szkolenia:

 

 

- wykład

- prezentacja

- doradztwo indywidualne

 

Uczestnicy:

 

 

Szkolenie będzie kierowane do osób fizycznych, które mają zamiar rozpocząć własną działalność gospodarczą (zarówno bezrobotnych jak i pracujących, a także studentów i absolwentów). Ilość osób w grupie: max 20 osób.

 

Wykładowcy:

 

 

Grzegorz Rączka - prawnik, księgowy; były pracownik Urzędu Skarbowego; obecnie Główny Księgowy Rudzkiego Inkubatora Przedsiębiorczości sp. z o.o. oraz doradca ds. księgowości dla małych średnich przedsiębiorstw.

Sonia Dors - absolwentka Politechniki Śląskiej o specjalności: zarządzanie projektami w przedsiębiorstwie, absolwentka studiów podyplomowych Brokerzy Sieci, ukończyła rachunkowość I i II stopnia w Polskim Towarzystwie Ekonomicznym w Gliwicach, specjalistka ds. projektów w Rudzkim Inkubatorze Przedsiębiorczości, Asystentka Kierownika Projektu i Specjalistka ds. informacji i promocji w Regionalnym Ośrodku Europejskiego Funduszu Społecznego w Rybniku.

 

Cena:

 

 

79,67 PLN + 23% VAT = 98 PLN

lub

79,67  PLN zw. z VAT dla opłacających szkolenie w 70% lub całości ze środków publicznych

W cenę szkolenia wliczone jest:

• profesjonalnie przeprowadzone szkolenie,

• materiały szkoleniowe

• zaświadczenie potwierdzające udział w szkoleniu,

• konsultacje z trenerem po szkoleniu,

• poczęstunek.

 

Warunki uczestnictwa:

 

 

Podstawą do wzięcia udziału w szkoleniu jest przesłanie wypełnionego,  formularza zgłoszeniowego, dostępnego na stronie www Rudzkiego Inkubatora Przedsiębiorczości sp. z o.o. oraz uiszczenie opłaty przed szkoleniem, w kasie Inkubatora.

 

Bliższe informacje:

 

 

Bartosz Miklaszewski, Dyrektor Działu Szkoleń i Współpracy z Samorządami

Tel: (032) 342 22 30 w. 109

b.miklaszewski@inkubatorrudzki.pl

 

 

Podstawą wzięcia udziału w szkoleniu jest przesłanie zgłoszenia e-mailem ( imię, nazwisko, telefon kontaktowy) na adres b.miklaszewski@inkubatorrudzki.pl oraz uiszczenie opłaty przed szkoleniem, w kasie Rudzkiego Inkubatora Przedsiębiorczości sp. z o.o.