SZKOLENIE DLA KADRY ZARZĄDZAJĄCEJ ZAKŁADAMI OPIEKI ZDROWOTNEJ
Przyjdź i dowiedz się jakie zmiany wprowadziła Ustawa z dnia 15 kwietnia 2011 roku o działalności leczniczej, jak w świetle tej Ustawy będzie wyglądać wybór kierownika podmiotu leczniczego będącego przedsiębiorcą, a także jakie są jego nowe obowiązki. Zapoznaj się jednocześnie z mechanizmami i procedurami korzystania ze środków unijnych oraz możliwościach i zasadach uzyskania dofinansowania.
Dzień pierwszy: Rola kierownika zakładu opieki zdrowotnej na gruncie ustawy z dnia 15 kwietnia 2011 roku o działalności leczniczej
Temat:
|
Rola kierownika zakładu opieki zdrowotnej na gruncie ustawy z dnia 15 kwietnia 2011 roku o działalności leczniczej |
Potrzeba, której szkolenie ma wyjść naprzeciw:
|
W dniu 1 lipca 2011 roku weszła w życie ustawa z dnia 15 kwietnia 2011 roku o działalności leczniczej. Ustawa ta, wprowadzając zmiany w zakresie zasad organizacji systemu ochrony zdrowia i funkcjonowania podmiotów prowadzących działalność leczniczą, zmodyfikowała również status i zadania kierownika zakładu opieki zdrowotnej. Celem szkolenia jest omówienie tych modyfikacji, w szczególności w zakresie wyboru kierownika podmiotu leczniczego będącego przedsiębiorcą, a także jego nowych obowiązków. |
Cel:
|
Zwiększenie kompetencji uczestnika w zakresie kierowania zakładem opieki zdrowotnej na gruncie ustawy z dnia 15 kwietnia 2011 roku o działalności leczniczej. |
Termin: |
21.09. 2011 r. Zajęcia trwają w godzinach od 10.00 do 16.00 |
Skrócony program ramowy:
|
1. Wprowadzenie: formy wykonywania działalności leczniczej. 2. Pojęcie „kierownika” zgodnie z ustawą o działalności leczniczej. 3. Pozycja kierownika podmiotu leczniczego będącego przedsiębiorcą 4. Wybór kierownika podmiotu leczniczego niebędącego przedsiębiorcą – wymagania, procedura konkursowa oraz ograniczenia w prowadzeniu dodatkowej działalności. 5. Omówienie obowiązków kierownika podmiotu leczniczego, z uwzględnieniem szczególnych obowiązków kierownika podmiotu leczniczego niebędącego przedsiębiorcą. 6. Podsumowanie. |
Miejsce:
|
Rudzki Inkubator Przedsiębiorczości, ul. Karola Goduli 36, 41-703 Ruda Śląska |
Metody prowadzenia szkolenia:
|
- wykład - prezentacja - doradztwo indywidualne |
Uczestnicy:
|
Szkolenie będzie kierowane do kadry zarządzającej zakładami opieki zdrowotnej Ilość osób w grupie: max 20 osób. |
Wykładowcy:
|
Gabriela Morawska-Stanecka Adwokat. Izba Adwokacka w Katowicach. W 1991 r. ukończyła studia prawnicze na Wydziale Prawa i Administracji Uniwersytetu Jagiellońskiego w Krakowie. W 1993 r. złożyła egzamin sędziowski oraz egzamin radcowski, oba z wynikiem bardzo dobrym. Stypendystka amerykańskiej Agency for International Development. W latach 1994-1998 prowadziła praktykę prawniczą jako radca prawny we własnej kancelarii. Obsługiwała podmioty górnicze oraz spółki Skarbu Państwa, biorąc czynny udział w procesie restrukturyzacji górnictwa. Od 1998 do 2007 roku wykonywała zawód notariusza, prowadząc kancelarię notarialną, najpierw jednoosobowo, a następnie w formie spółki cywilnej. W tym czasie uczestniczyła w procesie restrukturyzacji przedsiębiorstw, ze szczególnym uwzględnieniem branży górniczej, jak również sporządzała szereg skomplikowanych umów, zarówno z zakresu prawa cywilnego, jak i gospodarczego. Gabriela Morawska - Stanecka specjalizuje się przede wszystkim w prawie cywilnym, a w szczególności szeroko pojętej problematyce nieruchomości oraz w sprawach odszkodowawczych, a także w prawie spadkowym i rodzinnym oraz prawie pracy. Ponadto legitymuje się szeroką wiedzą z zakresu prawa gospodarczego, ugruntowaną w czasie 17-letniej praktyki prawniczej, a w szczególności szeroko pojętego górnictwa węgla kamiennego jak również prawa geologicznego i górniczego. Posiada bogate doświadczenie w zakresie przekształceń, restrukturyzacji, fuzji i przejęć oraz innych zagadnień, związanych z prawem korporacyjnym. Była członkiem Rady Nadzorczej Południowego Koncernu Energetycznego S.A. czwartej kadencji. Specjalizuje się również w sprawach odszkodowawczych, w tym w szczególności w zakresie szkód na osobie. |
Dzień drugi: Fundusze unijne na rozwój placówek opieki zdrowotnej
Temat:
|
Jak obniżyć koszty inwestycji nawet do 60%? Fundusze unijne na rozwój mikro, małych lub średnich firm |
Potrzeba, której szkolenie ma wyjść naprzeciw:
|
W dzisiejszych czasach gospodarka rynkowa oparta jest na konkurencyjności przedsiębiorstw. Aby firma przetrwała na rynku, musi dokonywać ciągłych zmian, które pozwolą na korzystne usytuowanie przedsiębiorstwa w porównaniu do konkurentów. W celu zwiększenia konkurencyjności, przedsiębiorstwa muszą wprowadzać nowe usługi i produkty oraz muszą zaspokajać coraz to nowe potrzeby. Z wprowadzeniem nowych usług i produktów wiążą się często duże nakłady, na które nie zawsze dany przedsiębiorca może sobie pozwolić. W tym przypadku firma może wspomóc się dotacją bezzwrotną z Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Śląskiego, która wpływa na wzrost konkurencyjności, co następnie przekłada się na rozwój naszej gospodarki. Pozyskanie dotacji jest nie łatwą sprawą, dlatego też niniejsze szkolenie ma przedstawić poszczególne etapy przygotowania wniosku i podstawowe informacje niezbędne do jego złożenia oraz wskazać, na co należy zwrócić szczególną uwagę starając się o dotację na rozwój Twojej firmy. |
Cel: |
Zwiększenie kompetencji uczestnika w zakresie ubiegania się o środki unijne Korzyści z uczestnictwa:
|
Termin:
|
Najbliższy: 22.09.2011 r. Zajęcia trwają w godzinach od 10.00 do 15.00 |
Skrócony program ramowy:
|
Fundusze unijne na rozwój mikro, małych lub średnich firm: 1. Podstawowe infromacje i zagadnienia. 2. Regionalny Program Operacyjny Województwa Śląskiego na lata 2007-2013. 3. Środki na rozwój firmy. 4. Etapy przygotowania wniosku. 5. Etapy i warunki realizacji projektu - obowiązki wynikające z podpisania umowy o dotację. 6. Problemy praktyczne, najczęściej popełniane błędy. Pytania i odpowiedzi, Indywidualne konsultacje z trenerem. |
Miejsce: |
Rudzki Inkubator Przedsiębiorczości, ul. Karola Goduli 36, 41-703 Ruda Śląska |
Metody prowadzenia szkolenia:
|
- wykład - prezentacja - doradztwo indywidualne |
Uczestnicy:
|
Szkolenie będzie kierowane do właścicieli mikro, małych lub średnich firm, kadry zarządzającej i innych pracowników tych przedsiębiorstw, którzy mają zamiar pozyskać środki unijne na rozwój prowadzonej działalności. Ilość osób w grupie: max 20 osób. |
Wykładowca:
|
Joanna Bialik - absolwentka Politechniki Śląskiej o specjalności Zarządzanie kadrami i komunikacja społeczna oraz kierunku Socjologia, absolwentka studiów podyplomowych Samorząd Terytorialny, jako były pracownik administracji samorządowej była odpowiedzialna za kompleksowe przygotowanie aplikacji o dofinansowanie miejskich inwestycji oraz rozliczanie projektów, w Rudzkim Inkubatorze Przedsiębiorczości kieruje Działem Innowacji i Przedsiębiorczości. |
Cena:
|
419 PLN+ 23% VAT = 515 PLN W cenę szkolenia wliczone jest: • profesjonalnie przeprowadzone szkolenie, • materiały szkoleniowe, • zaświadczenie potwierdzające udział w szkoleniu, • konsultacje z trenerem po szkoleniu, • poczęstunek.
|
Warunki uczestnictwa:
|
Podstawą do wzięcia udziału w szkoleniu jest przesłanie formularza zgłoszeniowego, dostępnego powyżej oraz uiszczenie opłaty przed szkoleniem, w kasie Inkubatora lub na konto: ING Bank Śląski 65 1050 1331 1000 0022 7889 9790, gdzie w tytule przelewu proszę wpisać imię, nazwisko oraz tytuł szkolenia. Opłatę należy dokonać najpóźniej do 16.09.2011r. • Ewentualnych rezygnacji z udziału w szkoleniu prosimy dokonywać wyłącznie pisemnie (faksem 032 342 22 30 wew.108 lub pocztą elektroniczną: b.miklaszewski@inkubatorrudzki.pl) najpóźniej na 3 dni robocze przed terminem jego rozpoczęcia. • Rezygnacja w terminie późniejszym nie upoważnia Rudzkiego Inkubatora Przedsiębiorczości do zwrotu opłaty. • Nieobecność na szkoleniu nie zwalnia Zgłaszającego z zapłaty pełnej wysokości kosztów szkolenia. • Rudzki Inkubator Przedsiębiorczości sp. z o.o. zastrzega sobie prawo do ewentualnej zmiany terminu szkolenia lub jego odwołania z przyczyn losowych. W przypadku zaistnienia takiej wyjątkowej sytuacji, każdy z uczestników zostanie niezwłocznie powiadomiony telefonicznie i mailowo. • W przypadku odwołania szkolenia z przyczyn losowych, Zgłaszający otrzyma zwrot pełnej kwoty w terminie 7 dni roboczych od daty jego odwołania. |
Bliższe informacje:
|
Bartosz Miklaszewski, Dyrektor Działu Szkoleń i Współpracy z Samorządami Tel: (032) 342 22 30 w. 109 b.miklaszewski@inkubatorrudzki.pl
|
Podstawą do wzięcia udziału w szkoleniu jest przesłanie formularza zgłoszeniowego, dostępnego tutaj oraz uiszczenie opłaty przed szkoleniem, w kasie Inkubatora lub na konto: ING Bank Śląski 65 1050 1331 1000 0022 7889 9790, gdzie w tytule przelewu proszę wpisać imię, nazwisko oraz tytuł szkolenia.
Opłatę należy dokonać najpóźniej do 16.09.2011r.