OBOWIĄZKI INFORMACYJNO-PROMOCYJNE

Zgodnie z par. 10 pkt. 1 Umowy o udzielenie wsparcia finansowego, Uczestnik projektu zobowiązany jest do realizacji działań informacyjno-promocyjnych w zakresie finansowania prowadzonej przez niego działalności gospodarczej. Zakres obowiązków informacyjnych jest uzależniony od specyfiki prowadzonej działalności gospodarczej i może obejmować oznaczenie zakupionego z dotacji sprzętu i wyposażenia, oznaczenie strony internetowej nowopowstałego przedsiębiorstwa, czy oznaczenie miejsca / pomieszczeń, w których działalność jest prowadzona.

1. SPRZĘT ORAZ WYPOSAŻENIE

 (komputery, drukarki, aparaty fotograficzne itp.) muszą być wyraźnie oznakowane – np. za pomocą naklejki – w widocznym miejscu.

W przypadku przedmiotów, na których nie ma możliwości zamieszczenia czytelnych logotypów (np. małe aparaty fotograficzne, dyktafony itp.) możliwe jest ich zamieszczenie na opakowaniu/etui sprzętu, przy czym musi być to opakowanie/etui użytkowane łącznie ze sprzętem. Naklejka informująca o współfinansowaniu powinna być wyraźna i czytelna.

Nie ma obowiązku oznaczania materiałów biurowych oraz małego sprzętu o niewielkiej wartości – np. zszywacze, dziurkacze itp. zakupionego na potrzeby biurowe.

W ramach oznaczania sprzętu możliwe jest wykorzystywanie naklejek papierowych, na folii samoprzylepnej, adhezyjnej, tabliczek plastikowych, metalowych, naszywek z materiału, graweru, haftu itp.

 

2. OZNACZENIE DOTYCZY MIEJSCA PROWADZENIA DZIAŁALNOŚCI GOSPODARCZEJ (siedziby firmy). Może być wydrukowany arkusz papieru o minimalnym rozmiarze A3 (arkusz o wymiarach 297×420 mm). Może być też wykonany z innego, trwalszego tworzywa, np. z plastiku. Pod warunkiem zachowania minimalnego obowiązkowego rozmiaru może mieć formę plansz informacyjnych, stojaków reklamowych itp. Pomyśl o tym, by odpowiednio zabezpieczyć plakat tak, by przez cały czas ekspozycji wyglądał estetycznie. Twoim obowiązkiem jest dbanie o to, aby informacja była cały czas wyraźnie widoczna. Uszkodzony lub nieczytelny plakat musisz wymienić

 

3. STRONA INTERNETOWA: (niezależnie czy była sfinansowana ze środków dotacji czy też nie)

W stopce strony powinna być umieszczona:
- informacja, krótki opis projektu, tzn. informację, iż firma otrzymała wsparcie w ramach projektu „Szansa na (samo) zatrudnienie” realizowanego przez Śląski Inkubator Przedsiębiorczości Sp. z o.o. w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Śląskiego na lata 2014-2020, Oś Priorytetowa VII Regionalny rynek pracy, Poddziałanie 7.4.2 Outplacement.
- oznaczać znakiem Unii Europejskiej, Rzeczpospolitej i znakiem Funduszy Europejskich, oraz herbem województwa lub jego oficjalnym logo promocyjnym.

 

4. ULOTKI, BROSZURY, MATERIAŁY PROMOCYJNE:

Wszystkie działania informacyjne i promocyjne dotyczące projektu, np. ulotki, broszury, publikacje, notatki prasowe, strony internetowe, newslettery, mailing, materiały filmowe, materiały promocyjne, konferencje, spotkania, należy oznaczać znakiem Unii Europejskiej, Rzeczpospolitej i znakiem Funduszy Europejskich, oraz herbem województwa lub jego oficjalnym logo promocyjnym.

 

W celach promocyjnym znaki: Unii Europejskiej, Rzeczpospolitej, Funduszy Europejskich, oraz herbem województwa lub jego oficjalnym logo promocyjnym powinny być użyte w wersji pełnokolorowej.

Pełne zasady promocji i oznakowania oraz logotypy znajdują się tutaj:
Zasady promocji i oznakowania projektów

 

Przykładowe wzory:
Zał.1.Naklejka (.jpg)
Zał. 2 Oznakowanie pomieszczenia (word)
Zał. 3. Zestaw logotypów (znak UE, RP, Funduszu oraz logo woj.) .jpk