Zakończenie projektu „ABC Przedsiębiorcy – jak założyć i z sukcesem prowadzić firmę”

 

 

W Rudzkim Inkubatorze Przedsiębiorczości zakończono realizację projektu współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego pod nadzorem Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości.

Projekt „ABC Przedsiębiorcy – jak założyć i z sukcesem prowadzić firmę” zrealizowano w ramach jednego z działań Sektorowego Programu Operacyjnego - Wzrost Konkurencyjności Przedsiębiorstw działanie 1.1.2.

Główną intencją projektu było pobudzenie inicjatywy lokalnej społeczności celem podjęcia i kontynuowania samozatrudnienia.     Projekt realizowano na terenie województwa śląskiego w okresie od lutego 2007 do maja 2008 ze szczególnym uwzględnieniem dwóch grup beneficjentów: mikro, małych i średnich przedsiębiorstw oraz osób fizycznych planujących podjęcie indywidualnej działalności gospodarczej.

W ramach projektu Inkubator zorganizował:

• 6 bezpłatnych spotkań ze studentami, których zapoznano z procedurami zakładania działalności gospodarczej oraz źródłami zewnętrznego finansowania podejmowanej działalności;

• 5 bezpłatnych spotkań branżowych dla zróżnicowanych grup przedsiębiorców w celu nawiązania biznesowych kontaktów oraz zapoznania się z zasadami pozyskiwania dotacji ze środków Unii Europejskiej.

Podczas realizacji projektu prowadzone były badania nt. zapotrzebowania przedsiębiorców na usługi doradcze. W rezultacie opracowano pakiety tematyczne, które obecnie Inkubator udostępnia wszystkim zainteresowanym bezpłatnie.

Zatrudnieni w ramach projektu specjaliści opracowali 13 pakietów służących przedsiębiorcom pomocą w ramach następujących zagadnień:

1. Aktywna promocja i marketing,

2. Studium wykonalności inwestycji,

3. Bussines plan inwestycji,

4. Rachunkowość, finanse i podatki,

5. Wprowadzenie systemu zarządzania środowiskowego na rzecz ochrony środowiska, przy jednoczesnej poprawie efektywności działalności. EMAS, ISO 14001,

6. Zarządzanie firmą i marketing,

7. Informacje na temat projektów pomocowych dla MSP,

8. Opracowanie strategii organizacyjnej,

9. Opracowanie strategii cenowej,

10. Administracyjno-prawne aspekty prowadzenia działalności gospodarczej,

11. Wprowadzenie innowacyjnych rozwiązań w działaniu firmy,

12. Eksport produktów i usług firmy oraz programy wspomagające promocję eksport,

13. Prawo gospodarcze i pracy.

Osoby zainteresowane w/w materiałami zapraszamy do kontaktu z Aleksandrą Karaś - Kierownikiem Centrum Doradztwa Biznesowego Rudzkiego Inkubatora Przedsiębiorczości: tel. 032 - 342 22 30 wew. 105, e-mail: a.karas@inkubatorrudzki.pl.

          

                      

 Projekt współfinansowany przez UNIĘ EUROPEJSKĄ ze środków  Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego