Dotacje unijne - B2B

W ramach Działania 8.2 przewidziano dofinansowanie realizacji projektów o charakterze zarówno technicznym (informatycznym), jak i organizacyjnym, które będą prowadzić do realizacji procesów biznesowych w formie elektronicznej, obejmujących trzy lub więcej przedsiębiorstw. Typowy projekt będzie obejmował integrację systemów informatycznych przedsiębiorstw lub wdrażanie nowych systemów mających na celu umożliwienie automatyzacji wymiany informacji pomiędzy systemami informatycznymi współpracujących, przedsiębiorstw.
Projekty będą mogły być objęte wsparciem przez okres nie dłuższy niż 24 miesiące.

Podmioty uprawnione do ubiegania się o wsparcie:
O wsparcie w ramach Działania 8.2 będą mogli ubiegać się mikroprzedsiębiorcy, mali lub średni przedsiębiorcy prowadzący działalność gospodarczą i mający siedzibę na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, a w przypadku przedsiębiorcy będącego osobą fizyczną – miejsce zamieszkania na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, współpracujący na zasadzie zawartych umów, z co najmniej dwoma innymi przedsiębiorcami, planujący współpracę biznesową w oparciu o rozwiązania elektroniczne.

Poziom i wysokość wsparcia:
Kwota wsparcia na projekt w zakresie wspierania wdrażania elektronicznego biznesu typu B2B nie będzie mogła być niższa niż 20 000 złotych i jednocześnie nie będzie mogła przekraczać 2 000 000 złotych.

Intensywność wsparcia dla woj. ślaskiego to:
60% dla mikro i małych przedsiębiorców,
50% dla srednich przedsiębiorstw.

Do wydatków kwalifikujących się do objęcia wsparciem w zalicza się wydatki na:
1) nabycie wartości niematerialnych i prawnych w formie patentów, licencji, know-how, nieopatentowanej wiedzy technicznej, w szczególności oprogramowania niezbędnego do wdrożenia rozwiązania elektronicznego biznesu typu B2B, jeżeli wartości te spełniają łącznie następujące warunki:
   a) będą wykorzystywane wyłącznie do celów projektu objętego wsparciem,
   b) będą podlegać amortyzacji zgodnie z odrębnymi przepisami,
   c) będą nabyte od osób trzecich na warunkach rynkowych 
   d) będą stanowić aktywa oraz pozostaną własnością przedsiębiorcy, który otrzymał wsparcie przez co najmniej 3 lata od dnia zakończenia realizacji projektu;
2) zakup nowych środków trwałych, z wyjątkiem nieruchomości;
3) zakup używanych środków trwałych;
4) raty spłat wartości początkowej wartości niematerialnych i prawnych, o których mowa w pkt 1 oraz środków trwałych, o których mowa w pkt 2 i 3, przez korzystającego,należne finansującemu z tytułu umowy leasingu prowadzącej do przeniesienia własności tych wartości lub środków na korzystającego, z wyłączeniem leasingu zwrotnego;
5) zakup analiz przygotowawczych oraz usług doradczych o charakterze informatycznym, technicznym, wdrożeniowym, prawnym i innych usług eksperckich związanych z projektem, w szczególności w zakresie re-inżynierii procesów biznesowych, reorganizacji przedsiębiorstw, wydzielania funkcji, wydzielania zadań oraz tworzenia wirtualnych przedsiębiorstw, świadczonych przez podmioty zewnętrzne, przy czym usługi te nie mogą stanowić elementu stałej lub okresowej działalności przedsiębiorcy lub być związane z bieżącymi wydatkami operacyjnymi;
6) promocję wdrożonych rozwiązań, dokonywaną drogą elektroniczną i tradycyjną, w tym działania informacyjne i promocyjne o udziale finansowym budżetu Unii Europejskiej w realizowanym projekcie objętym wsparciem;
7) wynagrodzenia brutto wraz z pozapłacowymi kosztami pracy - składkami na obowiązkowe ubezpieczenia społeczne i zdrowotne, osób zaangażowanych bezpośrednio w realizację projektu objętego wsparciem, ponoszone ze środków własnych mikroprzedsiębiorcy, małego przedsiębiorcy lub średniego przedsiębiorcy – płatnika wynagrodzeń i składek, do wysokości nieprzekraczającej 10% całkowitych wydatków kwalifikujących się do objęcia wsparciem, o których mowa w pkt 1 – 6;
8) zakup szkoleń specjalistycznych niezbędnych do wdrożenia rozwiązania elektronicznego biznesu typu B2B, dla osób zaangażowanych w realizację projektu objętego wsparciem, do wysokości nieprzekraczającej 10% całkowitych wydatków kwalifikujących się do objęcia wsparciem, o których mowa w pkt 1 – 7, w tym wydatki na:
   a) kadrę szkoleniową,
   b) podróże kadry szkoleniowej i osób szkolonych,
   c) inne wydatki bieżące, w tym wydatki na materiały i dostawy,
   d) amortyzację narzędzi i wyposażenia wyłącznie w zakresie, w jakim są one wykorzystywane do realizacji szkolenia,
   e) doradztwo w zakresie, w jakim dotyczy realizowanego szkolenia,
   f) wynagrodzenia uczestników szkoleń, wraz z pozapłacowymi kosztami pracy, w tym składkami na ubezpieczenie społeczne i zdrowotne, obliczone za czas ich faktycznego uczestnictwa w szkoleniu, do wysokości sumy kwot pozostałych wydatków kwalifikujących się do objęcia wsparciem, określonych w lit. a-e.

Nabór wniosków planowany jest od dnia 15 września 2008 r. do dnia 15 października 2008 r.

Zainteresowanych zapraszamy do kontaktu pod numerem tel. 032 342 22 30 wew. 105 lub e-mail: e-mail: a.karas@inkubatorrudzki.pl