UDZIELANIE ZAMÓWIEŃ PUBLICZNYCH
Temat: |
ZAMÓWIENIA PUBLICZNE
|
Program: |
1. System zamówień publicznych w Polsce – krótka charakterystyka przepisów regulujących udzielanie zamówień: ustawa Prawo zamówień publicznych wraz z aktami wykonawczymi, przepisy powiązane, prawo wspólnotowe, zwrócenie uwagi na różnego rodzaju wytyczne, komunikaty i inne, w przypadku udzielania zamówień współfinansowanych ze środków Unii Europejskiej. 2. Zasady udzielania zamówień publicznych – krótka charakterystyka podstawowych zasad udzielania zamówień publicznych. 3. Przygotowanie postępowania o udzielenie zamówienia publicznego:a) określenie przedmiotu zamówienia – jak prawidłowo sporządzić opis przedmiotu zamówienia, obowiązek zachowania uczciwej konkurencji – omówienie zasad opisu przedmiotu zamówienia na przykładach różnego rodzaju dostaw, usług i robót budowlanych, realizowanych w jednostkach samorządu terytorialnego; b) określenie wartości zamówienia – jak prawidłowo oszacować wartość zamówienia: podstawa ustalenia wartości zamówienia, zakaz dzielenia zamówienia na części, jakie zamówienia uznaje się za te same, co rodzi obowiązek sumowania ich wartości w danym roku; c) zabezpieczenie odpowiednich środków w budżecie miasta; d) przygotowanie SIWZ lub innego dokumentu właściwego dla danego trybu. 4. Specyfikacja Istotnych Warunków Zamówienia (SIWZ): jak sporządzić dobrą specyfikację, omówienie treści SIWZ na podstawie przykładowego wzoru, wyjaśnienia i modyfikacje SIWZ. 5. Przeprowadzenie postępowania o udzielenie zamówienia publicznego: a) przeprowadzenie postępowania o udzielenie zamówienia publiczne do 14.000euro – jak udzielić prawidłowo zamówienia do progu 14.000 euro bez narażenia się na zarzuty ze strony podmiotów kontrolujących; b) przeprowadzenie postępowania o udzielenie zamówienia w trybie ustawy Prawo zamówień publicznych – czynności związane z analizą złożonych ofert: - analiza podmiotowa pod kątem ewentualnego wykluczenia wykonawcy z postępowania o udzielenie zamówienia publicznego – przesłanki wykluczenia, - problematyka korzystania przez wykonawców z zasobów podmiotów trzecich, zgodnie z art. 26 ust. 2b ustawy – analiza orzeczeń Krajowej Izby Odwoławczej, - problematyka uzupełniania oświadczeń i dokumentów dołączanych do oferty – art. 26 ust. 3 ustawy, - analiza przedmiotowa ofert pod kątem ewentualnego odrzucenia oferty – przesłanki odrzucenia, - poprawa oczywistych omyłek pisarskich, oczywistych omyłek rachunkowych i innych omyłek, zgodnie z art. 87 ust. 2 ustawy, - problematyka rażąco niskiej ceny, sposób postępowania, - rozstrzygnięcie postępowania – wybór oferty lub unieważnienie postępowania/ 6. Umowy w zamówieniach publicznych – treść umowy w sprawie zamówienia publicznego, problematyka zmiany umowy zawartej po przeprowadzeniu postępowania o udzielenie zamówienia publicznego. 7. Środki ochrony prawnej w zamówieniach publicznych - odwołanie do Prezesa Krajowej Izby Odwoławczej, skarga na orzeczenie KIO do sądu okręgowego, przebieg postępowania odwoławczego i skargowego. 8. Odpowiedzialność za nieprawidłowe udzielanie zamówień – skutki nieprawidłowego przygotowania i przeprowadzenia postępowania o udzielenie zamówienia publicznego, ze szczególnym uwzględnieniem odpowiedzialności za naruszenie dyscypliny finansów publicznych (omówienie ostatnich zmian w ustawie z dnia 17.12.2004 r. od odpowiedzialności za naruszenie dyscypliny finansów publicznych). |
Termin: |
24 kwietnia 2012 r. Zajęcia trwają w godzinach od 9.00 do 15.00 (8 godzin lekcyjnych) |
Metody szkolenia: |
Ćwiczenia, moderacja, studium przypadku, wykład. |
Wykładowcy: |
Grzegorz Soluch
kwalifikacje: prawnik; specjalista z zakresu zamówień publicznych; autor wielu wykładów i szkoleń; wykładowca na studiach podyplomowych Wyższej Szkoły Bankowej z Poznania – oddział zamiejscowy w Chorzowie; członek Ogólnopolskiego Stowarzyszenia Konsultantów Zamówień Publicznych (OSKZP); w latach 2004-2007 arbiter z listy Prezesa Urzędu Zamówień Publicznych.
doświadczenie: około 130 przeprowadzonych szkoleń w okresie od 2001 r. do nadal, wśród wielu przeszkolonych podmiotów m.in. Urząd Miasta Tarnowskie Góry, Urząd Miasta Chorzów, Urząd Miasta Głuchołazy, Urząd Miasta Ruda Śląska, Miejski Ośrodek Pomocy Społecznej w Rudzie Śląskiej, szkoły i przedszkola z kilku miast na Śląsku, Szpital Miejski Sp. z o.o. w Rudzie Śląskiej, Urząd Marszałkowski Województwa Śląskiego, , Miejski Ośrodek Sportu i Rekreacji w Sosnowcu, Agencja Rynku Rolnego w Warszawie, Poczta Polska S.A., Port Morski w Gdyni, Wodociągi Miejskie w Radomiu Sp. z o.o., Wodociągi Głuchołazy Sp. z o.o., Przedsiębiorstwo Energetyki Cieplnej Sp. z o.o. w Rudzie Śląskiej, Zakład Energetyki Cieplnej Sp. z o.o. w Inowrocławiu, Roche Diagnostics Sp. z o.o., PLIVA Kraków, Linde Gaz Polska Sp. z o.o. i inni. |
Cena |
150 PLN +23% VAT = 184,50 PLN
W cenę szkolenia wliczone jest: • profesjonalnie przeprowadzone szkolenie, • materiały szkoleniowe, • zaświadczenie potwierdzające udział w szkoleniu, • konsultacje z trenerem po szkoleniu, • poczęstunek. |
Warunki uczestnictwa |
Podstawą do wzięcia udziału w szkoleniu jest przesłanie formularza zgłoszeniowego, dostępnego poniżej oraz uiszczenie opłaty przed szkoleniem, w kasie Inkubatora lub na konto: ING Bank Śląski 65 1050 1331 1000 0022 7889 9790, gdzie w tytule przelewu proszę wpisać imię, nazwisko oraz tytuł szkolenia. |
Bliższe informacje: |
Bartosz Miklaszewski , b.miklaszewski@inkubatorrudzki.pl tel: (032) 342 22 30 w. 109 Alina Sabuda, a.sabuda@inkubatorrudzki.pl tel: (032) 342 22 30 w. 111 |
ZAPRASZAMY
Rudzki Inkubator Przedsiębiorczości Sp. z o.o.
ul. Karola Goduli 36, 41-703 Ruda Śląska
tel.: (+48) 032 342 22 30
e-mail: info@inkubatorrudzki.pl