UDZIELANIE ZAMÓWIEŃ PUBLICZNYCH

 

Temat:

ZAMÓWIENIA PUBLICZNE

Program:

1. System zamówień publicznych w Polsce – krótka charakterystyka przepisów regulujących udzielanie zamówień: ustawa Prawo zamówień publicznych wraz z aktami wykonawczymi, przepisy powiązane, prawo wspólnotowe, zwrócenie uwagi na różnego rodzaju wytyczne, komunikaty i inne, w przypadku udzielania zamówień współfinansowanych ze środków Unii Europejskiej.

2. Zasady udzielania zamówień publicznych – krótka charakterystyka podstawowych zasad udzielania zamówień publicznych.

3. Przygotowanie postępowania o udzielenie zamówienia publicznego:

a) określenie przedmiotu zamówienia – jak prawidłowo sporządzić opis przedmiotu zamówienia, obowiązek zachowania uczciwej konkurencji – omówienie zasad opisu przedmiotu zamówienia na przykładach różnego rodzaju dostaw, usług i robót budowlanych, realizowanych w jednostkach samorządu terytorialnego;

b) określenie wartości zamówienia – jak prawidłowo oszacować wartość zamówienia: podstawa ustalenia wartości zamówienia, zakaz dzielenia zamówienia na części, jakie zamówienia uznaje się za te same, co rodzi obowiązek sumowania ich wartości w danym roku;

c) zabezpieczenie odpowiednich środków w budżecie miasta;

d) przygotowanie SIWZ lub innego dokumentu właściwego dla danego trybu.

4. Specyfikacja Istotnych Warunków Zamówienia (SIWZ): jak sporządzić dobrą specyfikację, omówienie treści SIWZ na podstawie przykładowego wzoru, wyjaśnienia i modyfikacje SIWZ.

5. Przeprowadzenie postępowania o udzielenie zamówienia publicznego:

a) przeprowadzenie postępowania o udzielenie zamówienia publiczne do 14.000euro – jak udzielić prawidłowo zamówienia do progu 14.000 euro bez narażenia się na zarzuty ze strony podmiotów kontrolujących;

b) przeprowadzenie postępowania o udzielenie zamówienia w trybie ustawy Prawo zamówień publicznych – czynności związane z analizą złożonych ofert:

- analiza podmiotowa pod kątem ewentualnego wykluczenia wykonawcy z postępowania o udzielenie zamówienia publicznego – przesłanki wykluczenia,

- problematyka korzystania przez wykonawców z zasobów podmiotów trzecich, zgodnie z art. 26 ust. 2b ustawy – analiza orzeczeń Krajowej Izby Odwoławczej,

- problematyka uzupełniania oświadczeń i dokumentów dołączanych do oferty – art. 26 ust. 3 ustawy,

- analiza przedmiotowa ofert pod kątem ewentualnego odrzucenia oferty – przesłanki odrzucenia,

- poprawa oczywistych omyłek pisarskich, oczywistych omyłek rachunkowych i innych omyłek, zgodnie z art. 87 ust. 2 ustawy,

- problematyka rażąco niskiej ceny, sposób postępowania,

- rozstrzygnięcie postępowania – wybór oferty lub unieważnienie postępowania/

6. Umowy w zamówieniach publicznych – treść umowy w sprawie zamówienia publicznego, problematyka zmiany umowy zawartej po przeprowadzeniu postępowania o udzielenie zamówienia publicznego.

7. Środki ochrony prawnej w zamówieniach publicznych - odwołanie do Prezesa Krajowej Izby Odwoławczej, skarga na orzeczenie KIO do sądu okręgowego, przebieg postępowania odwoławczego i skargowego.

8. Odpowiedzialność za nieprawidłowe udzielanie zamówień – skutki nieprawidłowego przygotowania i przeprowadzenia postępowania o udzielenie zamówienia publicznego, ze szczególnym uwzględnieniem odpowiedzialności za naruszenie dyscypliny finansów publicznych (omówienie ostatnich zmian w ustawie z dnia 17.12.2004 r. od odpowiedzialności za naruszenie dyscypliny finansów publicznych).
9. Dyskusja i pytania
- w trakcie trwania całego szkolenia, w tym możliwość indywidualnych konsultacji.

Termin:

24 kwietnia 2012 r. Zajęcia trwają w godzinach od 9.00 do 15.00 (8 godzin lekcyjnych)

Metody szkolenia:

Ćwiczenia, moderacja, studium przypadku, wykład.

Wykładowcy:

Grzegorz Soluch

kwalifikacje: prawnik; specjalista z zakresu zamówień publicznych; autor wielu wykładów i szkoleń; wykładowca na studiach podyplomowych Wyższej Szkoły Bankowej z Poznania – oddział zamiejscowy w Chorzowie; członek Ogólnopolskiego Stowarzyszenia Konsultantów Zamówień Publicznych (OSKZP); w latach 2004-2007 arbiter z listy Prezesa Urzędu Zamówień Publicznych.

doświadczenie: około 130 przeprowadzonych szkoleń w okresie od 2001 r. do nadal, wśród wielu przeszkolonych podmiotów m.in. Urząd Miasta Tarnowskie Góry, Urząd Miasta Chorzów, Urząd Miasta Głuchołazy, Urząd Miasta Ruda Śląska, Miejski Ośrodek Pomocy Społecznej w Rudzie Śląskiej, szkoły i przedszkola z kilku miast na Śląsku, Szpital Miejski Sp. z o.o. w Rudzie Śląskiej, Urząd Marszałkowski Województwa Śląskiego, , Miejski Ośrodek Sportu i Rekreacji w Sosnowcu, Agencja Rynku Rolnego w Warszawie, Poczta Polska S.A., Port Morski w Gdyni, Wodociągi Miejskie w Radomiu Sp. z o.o., Wodociągi Głuchołazy Sp. z o.o., Przedsiębiorstwo Energetyki Cieplnej Sp. z o.o. w Rudzie Śląskiej, Zakład Energetyki Cieplnej Sp. z o.o. w Inowrocławiu, Roche Diagnostics Sp. z o.o., PLIVA Kraków, Linde Gaz Polska Sp. z o.o. i inni.

Cena

150 PLN +23% VAT = 184,50 PLN

W cenę szkolenia wliczone jest:

• profesjonalnie przeprowadzone szkolenie,

• materiały szkoleniowe,

• zaświadczenie potwierdzające udział w szkoleniu,

• konsultacje z trenerem po szkoleniu,

• poczęstunek.

Warunki uczestnictwa

Podstawą do wzięcia udziału w szkoleniu jest przesłanie formularza zgłoszeniowego, dostępnego poniżej oraz uiszczenie opłaty przed szkoleniem, w kasie Inkubatora lub na konto: ING Bank Śląski 65 1050 1331 1000 0022 7889 9790, gdzie w tytule przelewu proszę wpisać imię, nazwisko oraz tytuł szkolenia.

Opłatę należy dokonać najpóźniej do 20.04.2012r.

Bliższe informacje:

Bartosz Miklaszewski , b.miklaszewski@inkubatorrudzki.pl

tel: (032) 342 22 30 w. 109

Alina Sabuda, a.sabuda@inkubatorrudzki.pl

tel: (032) 342 22 30 w. 111
Fax. (032) 342 22 30 wewn. 108

 

ZAPRASZAMY

Rudzki Inkubator Przedsiębiorczości Sp. z o.o.

ul. Karola Goduli 36, 41-703 Ruda Śląska

tel.: (+48) 032 342 22 30

e-mail: info@inkubatorrudzki.pl

ELEKTRONICZNY FORMULARZ ZGŁOSZENIOWY