KROK PO KROKU - zakładanie i prowadzenie działalności gospodarczej z pozyskaniem środków na jej rozpoczęcie - 23.11.2012

Temat:

KROK PO KROKU - zakładanie i prowadzenie działalności gospodarczej z pozyskaniem środków na jej rozpoczęcie

Potrzeba, której szkolenie ma wyjść naprzeciw:

Rozwój przedsiębiorczości i samozatrudnienia jest jedną z form skutecznego przeciwdziałania bezrobociu, podnoszenia poziomu aktywności zawodowej społeczeństwa, a także stymulowania rozwoju ekonomicznego i społecznego regionów. Decyzja o otwarciu własnej firmy nasuwa jednak wiele pytań. Brak odpowiedzi na część z nich może skończyć się fatalnie.
Badania potwierdzają, że przedsiębiorstwu najtrudniej jest przetrwać pierwszy rok swojej działalności. W tym okresie kończy działalność średnio około 40% firm.

Cel:

Przygotowanie uczestnika do otwarcia własnej działalności gospodarczej

Korzyści z uczestnictwa:

Podczas szkolenia uczestnik:

• Przejdzie krok po kroku procedurę otwierania działalności,

• Dowie się, jakie rodzaje wsparcia może pozyskać,

• Otrzyma listę teleadresową instytucji, jakie świadczą pomoc dla przedsiębiorstw,

Pozna zasady i metody prowadzenia księgowości w mikroprzedsiębiorstwie,

• Pozna zasady tworzenia biznes-planu umożliwiającego mu ubieganie się o wsparcie zewnętrzne.

Czas trwania:

Zajęcia trwają w godzinach od 9.00 do 15.00

Skrócony program ramowy:

Część 1:

1.Podejmowanie działalności gospodarczej

2.Rozliczenie przedsiębiorcy z ZUS

3.Formy i wybór opodatkowania

4.Podatek od towarów i usług

5.Formy zatrudnienia

6.Obowiązki związane z zatrudnianiem pracowników

Część 2:

1.Dotacja w ramach Działanie 6.2.

2.Jednorazowe środki na działalność gospodarczą z Funduszu Pracy

3.Fundusze pożyczkowe

4.Sporządzanie biznesplanu

a. Analiza firmy i produktu

b. Charakterystyka inwestycji

c. Analiza rynku i strategia marketingowa

d. Plan finansowy i prognozy

e. Analiza efektywności inwestycji

Miejsce:

Rudzki Inkubator Przedsiębiorczości, ul. Karola Goduli 36, 41-703 Ruda Śląska

Metody prowadzenia szkolenia:

- wykład

- prezentacja

- doradztwo indywidualne

Uczestnicy:

Szkolenie będzie kierowane do osób fizycznych, które mają zamiar rozpocząć własną działalność gospodarczą (zarówno bezrobotnych jak i pracujących, a także studentów i absolwentów). Ilość osób w grupie: max 20 osób.

Wykładowcy:

Grzegorz Rączka - prawnik, księgowy; były pracownik Urzędu Skarbowego; obecnie Główny Księgowy Rudzkiego Inkubatora Przedsiębiorczości sp. z o.o. oraz doradca ds. księgowości dla małych średnich przedsiębiorstw.

Sonia Dors - absolwentka Politechniki Śląskiej o specjalności: zarządzanie projektami w przedsiębiorstwie, absolwentka studiów podyplomowych Brokerzy Sieci, ukończyła rachunkowość I i II stopnia w Polskim Towarzystwie Ekonomicznym w Gliwicach, specjalistka ds. projektów w Rudzkim Inkubatorze Przedsiębiorczości, Asystentka Kierownika Projektu i Specjalistka ds. informacji i promocji w Regionalnym Ośrodku Europejskiego Funduszu Społecznego w Rybniku.

Cena:

79,67 PLN + 23% VAT = 98 PLN

lub

79,67 PLN zw. z VAT dla opłacających szkolenie w 70% lub całości ze środków publicznych

W cenę szkolenia wliczone jest:

• profesjonalnie przeprowadzone szkolenie,

• materiały szkoleniowe,

• konsultacje z trenerem po szkoleniu.

Warunki uczestnictwa:

Podstawą do wzięcia udziału w szkoleniu jest przesłanie formularza zgłoszeniowego, dostępnego powyżej oraz uiszczenie opłaty przed szkoleniem, w kasie Inkubatora lub na konto: BZ WBK 78 1090 2037 0000 0001 1906 2937, gdzie w tytule przelewu proszę wpisać imię, nazwisko oraz tytuł szkolenia.

Opłatę należy dokonać najpóźniej do 20.11.2012r.

• Ewentualnych rezygnacji z udziału w szkoleniu prosimy dokonywać wyłącznie pisemnie (faksem 032 342 22 30 wew.108 lub pocztą elektroniczną: b.miklaszewski@inkubatorrudzki.pl) najpóźniej na 3 dni robocze przed terminem jego rozpoczęcia.

• Rezygnacja w terminie późniejszym nie upoważnia Rudzkiego Inkubatora Przedsiębiorczości do zwrotu opłaty.

• Nieobecność na szkoleniu nie zwalnia Zgłaszającego z zapłaty pełnej wysokości kosztów szkolenia.

• Rudzki Inkubator Przedsiębiorczości sp. z o.o. zastrzega sobie prawo do ewentualnej zmiany terminu szkolenia lub jego odwołania z przyczyn losowych. W przypadku zaistnienia takiej wyjątkowej sytuacji, każdy z uczestników zostanie niezwłocznie powiadomiony telefonicznie i mailowo.

• W przypadku odwołania szkolenia z przyczyn losowych, Zgłaszający otrzyma zwrot pełnej kwoty w terminie 7 dni roboczych od daty jego odwołania.

Bliższe informacje:

Bartosz Miklaszewski, b.miklaszewski@inkubatorrudzki.pl
Tel: (032) 342 22 30 w. 109

Alina Sabuda, a.sabuda@inkubatorrudzki.pl
tel: (032) 342 22 30 w. 111

Fax. (032) 342 22 30 w. 108

 

FORMULARZ ZGŁOSZENIOWY