KROK PO KROKU - zakładanie i prowadzenie działalności gospodarczej z pozyskaniem środków na jej rozpoczęcie - 23.11.2012
Temat: |
KROK PO KROKU - zakładanie i prowadzenie działalności gospodarczej z pozyskaniem środków na jej rozpoczęcie |
Potrzeba, której szkolenie ma wyjść naprzeciw: |
Rozwój przedsiębiorczości i samozatrudnienia jest jedną z form skutecznego przeciwdziałania bezrobociu, podnoszenia poziomu aktywności zawodowej społeczeństwa, a także stymulowania rozwoju ekonomicznego i społecznego regionów. Decyzja o otwarciu własnej firmy nasuwa jednak wiele pytań. Brak odpowiedzi na część z nich może skończyć się fatalnie. |
Cel: |
Przygotowanie uczestnika do otwarcia własnej działalności gospodarczej Korzyści z uczestnictwa: Podczas szkolenia uczestnik: • Przejdzie krok po kroku procedurę otwierania działalności, • Dowie się, jakie rodzaje wsparcia może pozyskać, • Otrzyma listę teleadresową instytucji, jakie świadczą pomoc dla przedsiębiorstw, • Pozna zasady i metody prowadzenia księgowości w mikroprzedsiębiorstwie, • Pozna zasady tworzenia biznes-planu umożliwiającego mu ubieganie się o wsparcie zewnętrzne. |
Czas trwania: |
Zajęcia trwają w godzinach od 9.00 do 15.00 |
Skrócony program ramowy: |
Część 1: 1.Podejmowanie działalności gospodarczej 2.Rozliczenie przedsiębiorcy z ZUS 3.Formy i wybór opodatkowania 4.Podatek od towarów i usług 5.Formy zatrudnienia 6.Obowiązki związane z zatrudnianiem pracowników Część 2: 1.Dotacja w ramach Działanie 6.2. 2.Jednorazowe środki na działalność gospodarczą z Funduszu Pracy 3.Fundusze pożyczkowe 4.Sporządzanie biznesplanu a. Analiza firmy i produktu b. Charakterystyka inwestycji c. Analiza rynku i strategia marketingowa d. Plan finansowy i prognozy e. Analiza efektywności inwestycji |
Miejsce: |
Rudzki Inkubator Przedsiębiorczości, ul. Karola Goduli 36, 41-703 Ruda Śląska |
Metody prowadzenia szkolenia: |
- wykład - prezentacja - doradztwo indywidualne |
Uczestnicy: |
Szkolenie będzie kierowane do osób fizycznych, które mają zamiar rozpocząć własną działalność gospodarczą (zarówno bezrobotnych jak i pracujących, a także studentów i absolwentów). Ilość osób w grupie: max 20 osób. |
Wykładowcy: |
Grzegorz Rączka - prawnik, księgowy; były pracownik Urzędu Skarbowego; obecnie Główny Księgowy Rudzkiego Inkubatora Przedsiębiorczości sp. z o.o. oraz doradca ds. księgowości dla małych średnich przedsiębiorstw. Sonia Dors - absolwentka Politechniki Śląskiej o specjalności: zarządzanie projektami w przedsiębiorstwie, absolwentka studiów podyplomowych Brokerzy Sieci, ukończyła rachunkowość I i II stopnia w Polskim Towarzystwie Ekonomicznym w Gliwicach, specjalistka ds. projektów w Rudzkim Inkubatorze Przedsiębiorczości, Asystentka Kierownika Projektu i Specjalistka ds. informacji i promocji w Regionalnym Ośrodku Europejskiego Funduszu Społecznego w Rybniku. |
Cena: |
79,67 PLN + 23% VAT = 98 PLN lub 79,67 PLN zw. z VAT dla opłacających szkolenie w 70% lub całości ze środków publicznych W cenę szkolenia wliczone jest: • profesjonalnie przeprowadzone szkolenie, • materiały szkoleniowe, • konsultacje z trenerem po szkoleniu. |
Warunki uczestnictwa: |
Podstawą do wzięcia udziału w szkoleniu jest przesłanie formularza zgłoszeniowego, dostępnego powyżej oraz uiszczenie opłaty przed szkoleniem, w kasie Inkubatora lub na konto: BZ WBK 78 1090 2037 0000 0001 1906 2937, gdzie w tytule przelewu proszę wpisać imię, nazwisko oraz tytuł szkolenia. |
Bliższe informacje: |
Bartosz Miklaszewski, b.miklaszewski@inkubatorrudzki.pl Alina Sabuda, a.sabuda@inkubatorrudzki.pl Fax. (032) 342 22 30 w. 108 |