Skandynawia regionem kulturalnych i biznesowych inspiracji

W czasie dzisiejszego spotkania zostały poruszone zagadnienia:

  • skandynawski wzorzec biznesowy i tamtejsza etykieta biznesowa
  • znaczenie dziedzictwa kulturowego w działaniach biznesowych i promocyjnych
  • obyczaj i mentalność mieszkańców Skandynawii

O Skandynawii opowiedział  dr Jakub Morawiec, adiunkt w Instytucie Historii Uniwersytetu Śląskiego w Katowicach. W swoich badaniach koncentruje się na dziejach średniowiecznej Skandynawii. Autor książek „Vikings among the Slavs” (Wiedeń 2009), „Wolin w średniowiecznej tradycji skandynawskiej” (Kraków 2010), „Saga o Hallfredzie skaldzie kłopotliwym” (Wrocław 2011), „Knut Wielki. Król Anglii, Danii i Norwegii (Kraków 2013). Wykładał gościnnie na uniwersytetach w Oslo i Reykjaviku. Popularyzator wiedzy o Skandynawii. Współzałożyciel i vice-prezes Stowarzyszenia Polsko-Szwedzkiego.